e-PŁATNOŚCI    
Strona główna Dodaj do Ulubionych Napisz do autora
 
   
Polecane serwisy Forum Archiwum  
 
 
Sklepy internetowe Aukcje internetowe FAQ, czyli odpowiedzi na bardzo ważne pytania eBay Bezpieczeństwo Wirtualne płatności Karty wirtualne
 
   
Archiwum - mBank vs Inteligo  
 

Prezentowane informacje: stan na dzień 15.01.2003

Podstawowe dane Konta Usługi i opłaty Karty Zakupy w sieci Bezpieczeństwo Podsumowanie
  mBank Inteligo
O P E R A C J E   N A   K O N C I E   P R Z E Z   I N T E R N E T
Protokół i siła szyfrowania połączeń internetowych SSL 3.0, 128 bitów SSL 3.0, 128 bitów
Token brak brak
Listy haseł jednorazowych (TAN) - w postaci 50 jednorazowych 5-cyfrowych haseł (numerów) wydrukowanych na papierze,
- wszystkie hasła są widoczne, więc mogą zostać podejrzane przez osoby trzecie,
- konieczność osobistego zamawiania list w internecie lub poprzez operatora mLinii lub telefoniczny serwis automatyczny,
- maksymalnie można zamówić tyle list, aby ilość posiadanych przez klienta list nie przekroczyła pięciu,
- system zarządzania listami haseł jednorazowych umożliwia zamówienie kolejnych list, usunięcie "spalonych", aktywację kolejnej listy, itd.
- w postaci 40 jednorazowych 6-cyfrowych haseł (numerów) wydrukowanych na plastyku wielkości karty płatniczej,
- poszczególne kody są przykryte specjalną warstwą zabezpieczającą (podobnie jak na różnych zdrapkach), która uniemożliwia podejrzenie kolejnych haseł przez osoby trzecie. Każda próba odkrycia będzie widoczna,
- kolejne karty są przysyłane automatycznie w miarę zużywania posiadanych,
- możliwość wcześniejszego zamówienia karty poprzez konsultanta Inteligo.
Przypadki użycia TAN'ów - ustalenie nowego przelewu zdefiniowanego,
- modyfikacja ustawień przelewu zdefiniowanego,
- zlecenie wykonania przelewu na niezdefiniowany wcześniej rachunek,
- aktywowanie kolejnej listy haseł jednorazowych
TAN'em nie są chronione przelewy na wcześniej zdefiniowany rachunek.
- ustalenie nowego przelewu zdefiniowanego,
- modyfikacja ustawień przelewu zdefiniowanego,
- zlecenie wykonania przelewu na niezdefiniowany wcześniej rachunek,
- aktywowanie kolejnej listy haseł jednorazowych
TAN'em nie są chronione przelewy na wcześniej zdefiniowany rachunek.
I N N E
Sposób dostarczenia kart płatniczych list zwykły, karta nieaktywna pierwsza karta dostarczana przesyłką kurierską, karta nieaktywna
kolejne karty dostarczane zwykłą pocztą, karty nieaktywne

L O G O W A N I E   -   I D E N T Y F I K A T O R Y   I   H A S Ł A   D O S T Ę P U
  mBank Inteligo
Kanał komunikacji Internet Telefon
(konsultant)
Telefon
(IVR)
WAP SMS Internet Telefon
(konsultant)
Telefon
(IVR)
WAP SMS
Identyfikacja klienta Podanie identyfikatora i hasła Pytania zadawane przez system (w tym o cyfry hasła) Podanie identyfikatora i trzech określinych cyfr hasła Podanie identyfikatora i hasła Podanie identyfikatora i hasła Podanie identyfikatora i hasła Podanie identyfikatora i hasła Podanie identyfikatora i hasła Podanie identyfikatora i hasła numer telefonu komórkowego klienta, podanie 4 ostatnich cyfr numeru rachunku
Format identyfikatora 8-cyfrowy numer 8-cyfrowy numer
Hasło 8-20 znaków (małe i duże litery + cyfry) 6-cyfrowy numer 8-20 znaków (małe i duże litery + cyfry) 6 znaków 6-8 znaków (małe i duże litery + cyfry) 6-8 cyfr 6-8 znaków (małe i duże litery + cyfry) brak
Uwagi Przed połączeniem z operatorem mLinii zaleca się zalogowanie do automatycznego serwisu telefonicznego (podanie numeru identyfikacyjnego i trzech określonych cyfr hasła) i stąd przejście do połączenia z mLinią. W takim wypadku unika się ustnej odpowiedzi na pytania operatora o numer klienta i 3 określone cyfry hasła.  
Podstawowe dane Konta Usługi i opłaty Karty Zakupy w sieci Bezpieczeństwo Podsumowanie

Do góry          

Autor e-Płatności nie ponosi odpowiedzialności za skutki działań podjętych w oparciu o informacje zamieszczone w serwisie.
Wszelkie symbole i znaki towarowe należą do ich prawnych właścicieli. Zostały zamieszczone w serwisie wyłącznie w celach informacyjnych.